Vanliga tisdag

2012-05-08 @ 22:01:54

Har hunnit med en hel del denna fina soliga dag. Den började med studieträff i Härnösand. Vi har en gruppuppgift som skulle göras färdig. Våran grupp fungerar så bra att det går väldigt fort att få ihop grupparbeten. Vi känner varandra bra nu och vet hur vi vill ha olika saker kanske. Hade ingen lunch med mig så köpte lunchbuffé på biblioteket. En i gruppen var sugen på glass och det gjorde att vi alla slutade med varsin glass och såklart åt vi den ute i solen.

Hemma igen så hann jag bara hoppa in i duschen och förbereda dagens middag lite smått. Så var de bara rusa och hämta barnen, var ute en stund och lekte hemma i lekparken. Jag tog med mig böckerna ut för att läsa lite, snopna blev vi då det inte var något bord utsatt visd bänkarna. Men Adrian kom fram till att de kanske höll på att bli lackade och det är nog precis det dem är. Sa till gumman att det inte blev något gunga ute idag för då vet jag exakt hur mycket det blir läst. Men dem lekte så fint båda två med sandleksakerna istället.

Gjorde ett nytt recept på fiskgratäng till middag idag och den blev en succé. Så god att alla i familjen åt upp hela sina portioner. Det brukar inte hända med Clara, hon äter oftast bara sås och potatis och smakar pyttelite av det som är till. Men hon mumsade i sig hela portionen. Då blir man glad och vet vad som kommer upprepas på matlistan. "om Fiss" sa Clara glatt.


Efter middagen åkte jag in med Adrian på birsta. Eftersom vi ska gå på finaste frökens begravning på fredag så behövde Adrian en ny skjorta som passar till den. Han har skjortor men ingen som är strikt nog att passa. Vi gick in på H&M och hittade direkt en fin skjorta. Perfekt då man kan vika upp den med knapp så den blir kortärmad och kan användas året runt. Han var så stilig i den och den passar bra till alla tillfällen. Har försökt förbereda så gott som det går inför fredagen, men helt kan man inte förbereda inför en begravning då alla reagerar helt olika. Speciellt ett barn vet man aldrig hur dem tar saker. Adrian är väldigt duktig på att berätta hur han känner och hur han mår och han har bett själv om att få säga hejdå en sista gång så jag kan inte neka honom för då vet han aldrig hur det var och kommer nog undra mer. Det var någon han träffade varje dag och var väldigt fäst vid så ett sista hejdå kan jag inte ta ifrån honom.

Vi hittade även en bikini till mig som jag behövt ett tag, ska in och köpa en till framöver men det var nästan stängning så det blev bara en än så länge också hittade ett par solglasögon till adrian och när jag tänker efter nu så skulle jag också behövt ett par, MEN barnen kommer man alltid ihåg, för dem är ju faktiskt viktigast.  Hade lovat Adrian en glass också innan vi åkte hem och när de var bara vi två så säger ja inte nej. Han var väldigt duktig också. Sen var det för en annan anledning han fick glass. Nästa måndag ska vi ta pass och idag kom Adrian på att han vill inte träffa en polis, varför sa han inte. Men efter att fått bestämma en glass på birsta så kunde jag smått muta honom, de är ju ändå något som MÅSTE göras. Sen nu på kvällen ringde svärmor och berättade för Adrian hur det går till att fixa pass. Så nu tror jag han inte tycker det känns lika konstigt längre och glassen gjorde sitt den med. Annars är jag inte den som mutar barnen.

Nu har jag sett DP såklart och har en tvätt att hänga. 

Älskar er världens vackraste. Natt natt

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback