Soliga måndag

2012-05-07 @ 22:25:59

Solen som glmt sig bakom molnen så länge verkar ha hittat hit äntligen och med det har våran vaktmästare ställt fram utemöbleln. Nu kan jag äntligen sitta ute och studera när solen behagar dyka upp. Då slipper ja plocka här hemma och kan bara läsa och njuta samtidigt.

Nå hur har denna dag sett ut? Ja det började som vanligt med Individuell VFU. Roligt att känna att man får vara som en extra hjälp och samtidigt lär jag mig massor, hur barn tänker och hur mycket de klarar av. En sak jag har observerat är att lärande är lustfyllt på ett helt annat sätt idag, man utvecklar det som dem har svårt med och utbildar individuellt, även fast dessa barn bara går i 1:an ännu så har de fler olika material att använda sig av och har möjlighet att lära sig på flera skilda sätt. Varje måndag är därför väldigt lärorik.

Dagen fortsatte med lite planering inför veckans studier. Ringde lite samtal hit och dit samt skrev schema till barnens förskola som jag hade missat. Nästa vecka fick jag skriva och stryka över hela tiden i, för vi har diverse saker som ska göras, vaccinera oss inför utlandet, fixa pass samt att gumman ska till läkaren. Men jag får läsa kvällar och helger då tiden försvinner på annat. 

Hämtade mina goa ungar och drog ut till mormor och åt middag. Barnen ville självklart vara ute och leka en liten liten stund först, gumman i sandlådan och gubben på lillcykeln som finns där. Min farmors livskamrat var också där på middag, han har levt med min farmor hela min uppväxt och en väninna till mormor, mysigt med många vid bordet. Så åkte jag och barnen med mormor och fixade vårfint på farmors grav och på farfars grav. Då de inte levde tillsammans så ligger de på olika ställen. Farmor var det två år sen hon gick bort och farfar var det tio år sedan. Det blev så fint med penseér i lila nyanser. Man mår så bra när man lämnar det fint.

Lite fika såklart hos mormor innan vi åkte hem och Adrian och väninnan spelade lite Yatzy. Fika kommer man aldrig ifrån och de var ju gott efter att man påtat på gravarna.

En sväng på affären blev det då vi släppt av gumman hemma så kristian kunde lägga henne.

När sonen hamnat i säng satte jag mig och bara slöade lite i soffan och läste lite. Måste låna någon bok från biblioteket så jag har något att varva studierna med.

Ny dag imorgon.. Natt natt

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback