Mamma på besök

2012-05-09 @ 19:02:08

Vilken grå dag det har varit idag, mulet och regn emellanåt, fy o ve nu får de komma lite vårväder, solen behöver ju inte bränna än men kan ju komma fram och värma lite i alla fall. Denna gråa dag har jag gjort som alltid, läs och skrivit. Gör en matteuppgift just nu som grundar sig i två aktiviteter jag gjort med Adrian och nu ska det analyseras och kopplas ihop med litteraturet såklart. Tror jag ska få ihop det. Snart är det ju slut på terminen och det ska bli härligt med tre lediga veckor innan sommarvikariatet sätter igång. Kanske är det sista sommaren man arbetar i hemtjänsten i år, man kan ju alltid hoppas.

Hämtade barnen och mamma mötte upp oss vid parkeringen och åkte med oss hem. Medan jag fixade med maten lekte hon med bilar och spelade kort med Adrian. Lekmormor till 100 %. Adrian skrattar högt då hon sätter igång och härjar med dem. Clara satt och ritade en massa teckningar medan som mormor fick såklart. Så åt mamma här med oss och drack lite kaffe. Så spelade hon klart kortspelet med Adrian medan jag duschade Clara. Clara hatar verkligen att duscha och satt och försökte fördröja tiden, först skulle hon ha mer mat och sen satt hon och drack sin mjölk vääääldigt sakta. Men sen hamnade hon till slut i duschen och försökte övertyga om att jag inte skulle tvätta håret. Så åkte mamma hem och Clara säger "Heddå momma, yns annan da`. Komme baka"? Gogumman vad de bubblar ord ur henne nu.

Så var kvällen kommen och idag är det min disk och kristians läggning av barnen. Sen blir det läsning och Greys får jag inte missa.


Imorgon är en ny dag och mer läsa står på schema!!  Godnatt / Mamma till två små hjärtan

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback