Föreläsning

2012-05-10 @ 20:58:07

Fy för detta rusk! nu får det ta och ge sig, solen som var här i söndags och måndags, trodde den att det räckte med två dagar? Jag vill ju sitta ute och läsa lite. Jaja den kommer vel krypande till slut den med.

Har jobbat med min matteuppgift hela dagen flitigt som en myra har jag jobbat. Skrivit ihop två sidor tre sidor och läst littaratur till kommande del av den, dock ska den vara inne imorgon och jag får se om jag hinner med mig där verkligen. Ska göra mitt allra bästa efter vad vi har att gå igenom imorgon. Det är begravning imorgon och som jag sa till adrian så kan man bli ganska trött och har int i huvudet då man varit så ledsen.

Hämtade mina goa ungar som varje dag. Adrian ser alltid bilen innan jag ens klivit ur och blir alltid lika glad ock möter mig vid grinden. Clara är alltid upptagen med något så hon hinner inte lika fort :) Roligt att komma när dem är ute då man får se vad dem gör och så en stund. Clara kan man ju stå och kolla på en stund innan hon märker att man är där. Go hjärtana mina!!

Hade lite finslip till mitt arbete som Adrian hjälpte mig med. Han räknade på ett visst sätt då vi gjorde denna matte-aktivitet tillsammans och det ville jag ha på bild. Som många barn hade han fingrarna som stöd och det roliga var att när han kom till 10 vilket är alla fingrar så lade han till tre spelpjäser bredvid sina händer. Då kunde han räkna ihop till 13. Det vill jag ha med i mitt arbete såklart. Så slängde vi ihop en tjockpannkaka, så gott med bacon i också.

Jag åt inget då jag bestämt med mamma att gå med henne på föreläsning bara uppe i centrum. Så otroligt givande att vara på. Det behandlade ämnet missbruk, med först en som hade växt upp i missbruk med inga andra vuxna som vågade agera otroligt att höra en historia från någon, det griper så hårt om en. Sen var det en mamma som hade upptäckt  att hennes dotter tog tabletter vid 14-årsålder. Det behvös fler som berättar om sina situationer pch berättar vad man ska göra!!! Få andra föräldrar att vakna upp och hjälpa barnen och det största tipset var att "störa" sina barn, ringa och höra var de är och vilket skick de är i. Bra tips tycker jag! Det gjorde min mamma och det tackar jag för idag. Att hon brydde sig mer än vad jag ville.

Ser lets dance just nu och nog känns de konstigt att det är på en torsdag eftersom det är hockey imorgon. Men lite mysigt är det ju samtidigt också. Barne är uppe en stund längre då de är lediga imorgon. Ska med Adrian på skolbesök, sitt allra första, ska bli så roligt och se barnen han ska gå med och träffa personalen igen och lära känna dem lite. Spänd kille här hemma nu! Gumman ska få vara med mormor medan och sen då vi är på begravning ska hon få vara med fina L och hennes goa familj. Toppen med vänner som inte tycker det är en börda med fler än sina barn :) Precis som jag.  Tycker det är så roligt med att ha andras barn och lära känna dem på ett annat sätt än när deras föräldrar är med. Att se sina barn ha kompisar är en lycka!! Clara älskar att busa med C som är 9 månader yngre än henne och då blir man som mamma glad! Dem får säkert jätteroligt och jag är trygg att lämna henne där :) 

Näe nu ska jag stryka sonens skjorta och lägga fram kläder inför imorgon. Kommer bli en jobbig eftermiddag men känner att allt denna fina människa gjorde för oss så är detta det sista vi gör för henne. Vi saknar dig så mycket fortfarande!!

Godnatt allihopa!!! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback