En söndag i stugan

2012-05-14 @ 12:52:38

Tänkte att jag så här i efterhand kan dra hur vår gårdag såg ut....

Den började med att vi tog en rejäl sovmorgon hela familjen, att stå ute på cruising tog på oss allihop. Jag och sonen åkte och storhandlade lite bort på systers jobb, var lite som saknades hemma. Det slutade i 6 kassar och full kyl och frys därmed, så nu är veckans måltider klara. Handlade så vi kunde äta pannkaksfrukost då vi vaknat så sent.

Vi var också till stugan idag, tänkte barnen skulle få göra annat än att sitta inne medan jag studerade och i stugan kan de alltid vara ute på gården och grejja utan att hamna på någon parkering eller väg, i alla fall lilla fröken. Dem åkte bil, gjorde "geggamojja", grävde, hoppade studsmatta, inspekterade kryp och bara njöt. Blötte ner sina vantar såklart, spelar ingen roll om ja så skulle ha med mig 15 par så skulle de lyckas blöta ner varenda ett av dem. Jag fick massor gjort med mitt skolarbete, tyvärr för mycket :( När jag var på min 5:e var ja tvungen att kika med en studiekamrat om hon verkligen skrivit så mycket, och nej de hade hon ju inte. MAX fyra skulle det juh vara o ja var på min femte, MEN var inte klar, då var de bara sätta igång och korta ner istället. SUCK!! Menmen, den blir gjord om än för sen men de kan inte hjälpas!! Vi åt lite melon på altanen, barnen fick äta bitar melon med gaffel så dem inte skulle bli ännu kallare om händerna av en saftig vattenmelon. En otroligt mysig dag i stugan fick vi i alla fall, som vanligt när vi åker dit.

Älsklingen hade börjat maten då vi kom hem, en potatisgratäng med helstekt yttefilé till. Det var riktigt gott som söndagsmiddag och det är bara att hoppas på en repris. Clara petade i sig lite av potatis och inget kött som vanligt, de ska vara korv eller köttfärsås för denna lilla fröken om hela portionen ska ta slut. Adrian däremot åt riktigt bra och tyckte det var värt en 10:a.

Så kom kvällen och jag och Adrian åkte till syster på lite fika, Clara skulle sova så hon fick stanna hemma, blir så tokigt om hon är uppe för länge och somnar i bilen när det är dagis dagen efter. Annar begränsar vi oss aldrig av att stanna hemma bara för att det är dags att sova. Clara är jätteduktig på att somna hos andra så vi tycker bara det är mysigt de gånger vi är borta sent.  Smarrigt fika fick vi i alla fall, en cheesecake med blåbär och hallon hade syster slängt ihop. Det var ett mysigt avslut på helgen och Adrian somnade på vägen hem, men han vaknar alltid så fort bilen stannar men var bara att lägga ner sen.

Så tack alla inblandade för denna helg!!


Bilder från stugan.


Gumman i grävartagen

Bubben i grävartagen

Samtalar om hur man gör en bra geggamojja

Dem vackraste jag har!!

Adriann hoppar högt

Clara mumsar melon


Ha en bra vecka allihop för det ska jag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback