En kort vecka som gick fort!

2012-05-05 @ 12:09:34

Snart är veckan slut men den var ju inte så lång då det var röddag i tisdags. Det behövs lite lata veckor ibland, man vilar upp sig och orkar på ett helt annat sätt då.

Igår åkte jag och mina studiekamrater in på mittuniversitetet i Sundsvall och gjorde matte-tenta. Det kändes bra och jag gjorde mitt bästa så jag hoppas det håller. Satt ändå mellan kl 8-12.15 och försökte lösa olika tal, nöjd att det mesta man kunde kom med. Efter tentan åkte vi in till IKEA och lunchade, det tyckte vi att vi var värda efter vår insats, till och med att vi unnade oss efterätt, Ikeas jordgubb-cheescake är så smarrig. Tro om det finns något bra recept någonstans, kanske vänta till sommaren då jordgubbarna kommer, de frusna blir lätt lite sega och lösa i konsistens tycker jag.

Medan jag var och gjorde Tentan så hade barnen disco på dagis, till och med att clara och två av hennes kompisar från småbarnsavdelningen hade fått varit med. Clara älskar att dansa och hade haft väldigt roligt. Adrian älskar musik men dansa det tycker han är tråkigt. När han kom hem så skulle han lyssna på "Black Sabbath", haha det var ett ovanligt låtval men hela eftermiddagen efter dagis poppades det här hemma! 

Denna dag började lagomt med frukost och städning som vanligt. Känns skönt att städa morgonen då kan man mysa resten av helgen. Dags att putsa fönstren såg jag också och byta lite gardiner så vi får in lite mer ljus nu när det äntligen är ljust så länge ute.

För en stund sen kom Adrians bästa kompis som gått på dagis hit (går 6-års nu) och ska vara med oss medan hans mamma är inne på vårnmässan med restaurangen hon jobbar på. Vi har han så gärna och Adrian blev överlycklig över det. Nu sitter dem inne och lyssnar på musik och är i full fart med att leka med bilar. En till i samma ålder blir oftast lättare då de försvinner och leker och roar varandra på så sätt. Sen ska vi ta oss lunch och ut och cykla lite på gården. Det verkar som regnet stannat av också och det är ju ännu bättre de. Men vi är ändå ute i de flesta väder.

Clara surrar så mycket nu och det kommer långa begripliga meningar nu, man blir så glad av att höra henne. Då hon ropar till Adrian då han retas "nää by bej" (nää bryr mig). Det är inte rent men helt begripligt, till och med att Adrian reagerar vad hon pratar mycket. Magen då? Ja den är bra i perioder nu faktiskt men den är ofta lös eller hård och det gör ont att höra henne då hon har ont i magen inne på toa. Sen september är gumman torr och det har underlättat otroligt. I börjar fick vi höra många kommentarer "har ni börjat potträna henne redan, är de inte tidigt?", svaret är att vi aldrig pottränat Clara då hon själv bad om att få gå på toa då hon blev kissnödig, vilket ledde till att de vart massa bök att ta av o ta på blöja hela tiden så då tog vi av den och det gick smärtfritt. Olyckor händer nästan aldrig och när dem händer så är det när hon är upptagen med något. Som igår på dagis disco då hon hade dansat och haft roligt och glömt toa-besök. Hela nätterna är hon torra och man märker nu på ekonomin att en summa är borta där.

Innan Clara fyller 3 tänkte vi sluta med nappen, men vi tänkte vänta till efter utlandssemestern i juni. Vi ska åka en vecka till Egypten och fira svärmor som fyller femtio. Då kan nappen vara en bra trygghet att ha med. Hon har inget vidare behov av den mer än när hon sover så då får hon fortsätta ha den. 

Nä nu ska det ut och cyklas och sen in och göras lite pannkakor. 

Tänkte dela med mig av lite bilder på fina fredagsklädda barn och lite från idag men då min dator lagt av och den ja lånat tar inte emot kamerans minne så kommer de in senare istället :)

På återseende!!!  

Kommentarer

Postat av: Jenny

Va Henke också på disco?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback