Dag med syster

2012-05-19 @ 22:23:59

Förberedd och redo åkte jag till Mittuniversitetet imorse och skulle göra en tenta. TRODDE JAG, då jag satte mig och öppnade tentan för att titta på frågorna så upptäcker jag att det inte finns några. Tentan jag skulle göra innehåller fyra delar, A, B, C, och D, och jag har klarat A & B och skulle därför göra de resterande. Men i häftet fanns enbart A & B, vi var flera som gjorde samma tenta och hade samma problem. Vi fick vänta först medan tentamensvakterna ringde ansvarig lärare, men hon svarade inte såklart. Det har tagit både tid från mina vanliga studier för att läsa upp till dessa och det tog tid av mig idag att åka in och förlora halva lördagen, samt bensin och parkering som kostade en peng. Irriterad åkte jag därifrån då den tiden jag lagt ner varit stor och jag inte har tid att lägga mer tid till att läsa eller göra en tentamen. Så det blir spännande att se hur dem tänker lösa detta....

Men dagen fortsatte och när jag tog hem tog jag med mina sötnosar till syster. Barnen lekte ute och jag satt med stickning, jag vet det är sommar men jag vill inte glömma hur man gör och sen så är det ett sätt att varva ner på en stund. Barnen ville åka till systers svärmor och hälsa på djuren som finns där. Så vi åkte dit efter Clara sovit klart. Hönsen hade inte flyttat ut ännu så vi var upp på vinden och tittade på dem, länge ville Clara titta och Adrian gav dem lite korvbröd. När vi varit nere från vinden så stod en häst och blev borstad och Adrian började tjata om att han också ville rida, men det hade vi inte bestämt och inte tid med så vi sa vi ska göra det en annan dag, MEN då hästen ändå skulle gå till sin hage så hade barnen sån tur att dem fick rida dit ner, barbacka. Jättefin och lugn häst och barnen satt stolta på, Clara längtst fram och Adrian bak. Den var nog 160 i mankhöjd men åhh så de njöt av att få rida häst om så bara för en liten bit. I hagarna fanns flera hästar och det var barn som hälsade på som barnen matade hästarna tillsammans med. En otroligt mysig dag blev det och trots att Adrian är inne i världens "utvecklingsfas" och visar sina "bästa sidor" ibland så var barnen nöjda med dagen.

Blev stekt kött med potatissallad till middag, vi hade tänkt grilla men då regnet lurade så skippade vi det denna gång, blev ju gott ändå. En stunds vila efter maten blev det och lite ostkrokar för barnen. Sen tog jag tag i köket och dammsugade och skurade, tog hallen då jag ändå var igång. Då är det skönt att ta sig en disch och krypa ner i soffan efteråt. 

Imorgon en ny dag och vi hoppas på sol....

/ Mamma till två små hjärtan
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback