Sovmorgon....

2012-04-16 @ 10:09:39

Har jag och barnen tagit idag! Då jag börjar efter lunch så får barnen börja kvart i 11 idag istället. Det blir en lagom start på veckan då resten av veckan blir 9,5 timme per dag på förskolan. Tur jag har min älskling hemma så att han kan hämta och lämna barnen då jag är i härnösand. Annars har timmarna mina inneveckor legat på 10,5 timme på förskolan. Nu hinns det med middag lite tidigare och barnen hinner att komma hem och varva ner innan läggdags. 

Det har varit en jobbig tid då K pluggat nere i sthlm. Långa dagar och en trött mamma här hemma, nu kan jag lugnt åka hem från skolan och veta att barnen redan är hämtade och behöver inte stressa hem för att laga middag. Sen att underlaget på vägen är bättre gör att vi kan komma hem en 10 minuter fortare än vanligt. 

Nu på morgonen har jag hunnit duscha lilla C och A har suttit i badet. Mina barn är verkligen som natt och dag i både utseende och personlighet. A gick lagomt tidigt 3 dagar efter sin 1-årsdag men har haft svårt med grovmotorik som att klättra och springa och började prata då han var 1½ år och hade ett väl utvecklat tal då han var 2 år, han älskar att bada och myser gärna under jättevarmt vatten i duschen. A är lång och har grov benstomme. Adrian är rätt så lugn då han blir arg och slår mer eller sparkar på saker än att skrika rakt ut.
     C gick då hon var 1,3 år, men satt tidigt har alltid varit duktig på grovmotorik som att klättra upp i soffan och på stolar och har väldig fart då hon rör sig, hon är bekväm då det gäller talet och har nästan precis vid 2½ börjat prata förståeligt, peka har varit hennes melodi. C HATAR att duscha och bada, att få vatten över huvudet hatar hon, så de blir alltid en snabb dusch. C är liten och har liten benstomme, alla kläder vi sparat efter storebror ramlar av henne och finns det inte knappar som man kan dra åt resåret med eller snören på kläder så ramlar de oftast av. Hon har även ett otroligt humör och står alltid och stampar och skriker då något inte går hennes väg.

Som mamma är det så roligt att följa 2 helt olika personer, man kan inte på något sätt jämföra dem även fast man gjorde det i början så vet jag nu att de är så olika att det inte går. Jag älskar mina små så otroligt och vet att dem hittar sina vägar i att utvecklas och är inte längre orolig :) <3 <3 <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback