Sköna helg

2012-04-28 @ 20:56:03

Ja visst är det väl skönt med helg ibland? Men man ha för det mesta fullt upp ändå, men det sker på ett friare sätt ;) Vår helg började med en tidig kväll i går och det medförde att vi var väldigt pigga imorse då vi vaknade. Jag var den som var uppe först på grund av att blåsan inte alls kunde hejda sig tills jag vaknade, minuten senre vaknade gumman. "mollon mamma, åve änge" (Jag höll inte med henne riktigt då klockan var 7), för att sen upprepa samma fras då storebror var vaken.

Det bästa med helgmornar är att man får mysa med sina små hur länge man vill och det tar vi alltid vara på. Syster ringde då hon vaknat och frågade om vår bestämda shoppingtur blev av, så då blev det fart med frukost och påklädning. Det sköna med att ha Kristian hemma nu är att man kan ta med sig en av barnen, idag var det Adrians tur att följa, dels för att Clara ska sova på dan och dels för att Adrian ibland också behöver åka själv, Clara har varit hemma sjuk så myckt så då har man fått den lilla egentiden med henne :)
     En sväng till stan blev det först och sen en sväng på birsta. Jag var ute efter en tröja men det var mestadels sommarkläder överallt så får nog nöja mig med det jag har tills värmen kommer :) Härligt att den är på väg nu!!!

Då jag jobbade i veckan så fick barnen på förskolan måla med färger ut flaska. Så det var en annan sak jag köpte på birsta. Att måla med vattenfärg blir inte lika levande så nu har vi något att varva med. 

Avslutade vår dag med en tur ut i lekparken. Solen sken så varmt och skönt. Gumman tog med sin docka ut på en promenad och Bubben sin traktor såklart ;) Kristian fick fixa mat medan vi var ute så vi hann vara ute en stund längre. 

Gumman hon är inte riktigt pigg och jag börjar bli lite orolig över henne nu :( Hon äter inte igen och idag sammanlagt har hon ätit banan, banan och banan samt druckit lite festis och mjölk men inte något mål mat :(. Hon har fått vara på toa men nu är de tvärt emot hennes hårda mage igen. Vi har en tid hos läkaren i maj och då ska de tas mer tester för att se vad hennes hårda mage beror på. Det har hållt på sen hon var sex månader och aldrig blivit "normalt". Våran lilla gumma, tycker så synd om henne då hon sitter på toan ibland, hon har medel mot magen men det biter inte. Sen hon var två år har hon varit torr och det undelättar lite för henne att hon kan sitta i lugn och ro på pottan eller toan. Gumman lade sig redan halv 8 trots att sov två timmar på dagen, så hoppas hon sover bort alla bakterier.

Kvällsbadat har jag och Adrian gjort men nu när han börjar bli stora killen så blir det lite plats i badet. 

Nu myser grabbarna med tv-spelskväll och då fick jag juh tid att sitta här! 


Bjuder på fina bilder från våra helg hittils :)

        
   Mamma Älskar er mina små hjärtan <3 <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback