Helg i isolering!

2012-04-22 @ 21:12:15

Fredag natt överraskade magsjukan oss, gumman vaknade på natten och kräktes. Hon sov bredvid mig i sängen så Kristian var och firade arbetskamrater i stan. Jag vaknade av att hon var ledsen och märkte att det var något i sängen, men det var väldigt lite och jag tänkt de var kanske av förkylning och att det var för hostan hon hade. Hon ville lägga sig i sin säng efteråt istället och somnade på en gång men fick bara sova en timme så vaknade hon igen och då insåg ja att det var magsjuka hon fått lillgumman :( Så då hamnade hon i duschen,  sov ytterligare en halvtimme. Precis då kom kristian hem och kunde hjälpa till lite grann, men han valde då rätt kväll att gå ut och roa sig, det underlättar alltid då man är två. Clara har aldrig haft magsjuka så hon blev väldigt skärrad lillgumman, huga vad jag led med henne, jag tar hellre alla bakterier . Men sen fick hon faktiskt sova lillpluttan, hon var så duktig.

Så helgen har vi tillbringat inne i fall någon av oss andra bar smitta, än har ingen av oss dock blivit dåliga. Jag hoppas att Adrian slipper det, han har haft magsjuka två ggr förrut men de var ett tag sen nu. Vi har legat på spänn och haft hinkarna framme och varit förberedda och än är de vel inte lungt :( Gumman var pigg igen redan lördags morse och har ätit och lekt hela helgen så imorgon blir det dagis då det gått över 48 timmar sen sista och hon är pigg med aptit igen. 
     Men helgen har lett till att vi hunnit mycket här hemma. Vi har rensat alla köksskåpen. Mycket som åkte till återvinning och en del till källaren som bara står och tar plats. Så nu är det rensat och torkat överallt. Skönt att ha det gjort. Sen har det ju blivit mycket tvätt. Vi tog en sväng till återvinningen jag o Adrian också, jobbigt att göra det då vi då o då mött adrians fina fröken där då hon varit med hunden. Det tar tid att få det att gå in att hon inte finns längre och hela helgen har adrian pratat om henne och minnen. Då han såg en cykel som liknade hennes, då han plockade med teckningar och han har även använt uttryck som vi aldrig hört och när vi frågat så sa han att det var hans fröken som brukade säga så. Då vi åkte från syster i fredags så ville han åka vägen förbi hennes hus för att han saknade henne så mycket. Vi kommer prata länge om dig och alla fina minnen du skapat med adrian!

Kvällen har vi slutat med att städa barnens rum tillsammans med dem. skönt att ha fint då de är en full vecka igen :) Båda är duschade och redo för en ny dagisvecka. 

Avslutar med en sak adrian frågade idag då jag såg någon som blev så känslokall, men sa bara "vad kall hon var"! "Mamma hur vet du att hon blev kall"? :) 


Godnatt alla där ute och håll tummarna att Adrian klarar sig först o främst och att även vi vuxna gör det från bacillerna. 



        Älskade Sötnosar!! :) bild ett clara håller en stjärna :) bild två mätning av lillasyster :) bild tre mina vackraste busfrön :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback