Full rulle

2012-04-16 @ 21:37:21

Så har en halv dag i härnösand gått, vi har samtalat om allt möjligt idag. Mycket om läs och skrivinlärning, vilka olika åldar dem lär sig olika saker mm. Sista timmarna var verkligen onödig tid bara, vår lärare föreläste om "hur pojkar och flickor lär sig läsa". Ja det grundar ju sig såklart på forskning och då var det inne på könsroller inom ditt och datt. Bland annat om färger och den väldiskuterade rosa! De var till o med mammor som inte ville att sina döttrar skulle ha rosa just för att då skulle tjejerna inte ses som starka och modiga, killar kunde ju inte heller ha rosa då de kunde ses som tjejigt och även leda till att de blev homosexuella. Tjejerna skulle helst ha mörblå, grönt eller svart! Det är vel otroligt sjukt att människor tänker på detta sätt??? Jag har har aldrig haft dödskallar på A då han var liten, nu har det kommit något plagg men nä inte mycket, varför? Jo för ja tycker inte barn ska vara tuffa genom att bära kläder med skelettdelar på! Döda kroppsdelar på barn nääää! Då tycker ja de ska få välja själv då de blir stora. Men nog om de! Föreläsningen tog upp sånt som vi kan utantill och som dessutom inte har någon del i våra uppgifter, de är de man känner man tjänar på mest!

Vi fick iaf sluta tidigare så ja kunde hämta sötnosarna. Hann stå o prata med personal innan A kom springande. Det hade varit en lugn dag och den hade fått gå efter barnens behov. När A väl kom springandes så tog han med mig till minnesboken som ligger på det fina bordet som är till minne för vår fröken, där hade han skrivit hej och hennes namn och sitt egna namn efteråt och det värmde mitt mammahjärta, han var¨så glad och nöjd att han kunnat skriva sista orden som en tanke till henne i boken. Jag skrev häromdagen " Tack älskade ....... för att du funnits för våra barn. Tack för alla råd och all ömhet. Vi kommer aldrig glömma dig och vi saknar dig. Nu finns du i våra hjärtan. Sov så gott / Alla våra namn." Huga vad jobbigt det är att se henne på bordet varje dag istället för att möta henne personligen. 

Denna vecka är så svår att hinna med allt, men handla idag var ett måste så jag och sonen tog en lidl sväng. Lilla C och K åkte till farmor och farfar medan jag och A handlade. Så stannade vi på en snabbfika vi också då vi handlat färdigt :) 

Nu sover våra små pluttar och jag slog mig med en duns ner i soffan.  

Imorgon är de långdag i Hsand, huvvan :/

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback